Caraku untuk Hilangkan Gatal di Kepala

Sejak masuk form 5, rambut aku gatal2 dan banyak gugur. Memang tension sebab waktu belajar asyik garu2 kepala je.. Bukan tanda tak faahm apa yg cikgu ajar, tapi kepalaku diserang penyakit gatal.

Masalah kedua, rambut gugur. Pergh, waktu mandi banyak giler rambut gugur. Dulu takdelah seteruk tu.. -_-
Untuk selesaikan masalah aku ni, aku try shampoo rejoice. Huh, tak berkesan pun. Gatal2 dan rambut gugur masih membelenggu diriku ini.
Lepastu tengok iklan D'Herbs kat tv pasal shampoo rambut tu.. Mestilah aku percaya kan? Sebab orang kata produk D'Herbs bagus. So, try lah beli satu. Harga memang mahal. Tapi terpaksalah beli sebab nak selesaikan masalah ni.
Pakai 1 minggu, abang aku, mak aku, dan aku komen yang kepala dorang gatal2 selepas pakai shampoo ni. Memang sedih sangat2!!
Ini yang terakhir, tengok kat iklan juga. Iklan shampoo Dove.. Cuba beli botol kecil. Nak try dulu berkesan ke tak..
Dah 2 minggu pakai, kepala pun dah kurang gatalnya..
Jenamanya Dove Damage Solutions hair fall rescue. ^_^
Tapi rambut gugur tak dapat jumpa lagi shampoo.
Selepas baca entry INI , aku akan beli lepas habis guna shampoo sebelum ni..

Mungkin produk shampoo yg aku senaraikan tak sesuai kat kepala aku. Maybe sesuai kat kepala korang ke..

2 comments:

  1. owh, bru nk beli dherbs tu tp mcm tak kot ..mahal ...huhu
    mg suggest try perap rmbut dgn minyak zaitun/minyak kelapa dara
    dalam 20 min then bsuh mcm biasa.
    perap tu xdla perap dlm towel.
    just sapu2 then biakan ..
    insyaAllah rmbut ggur kurang n kepala kurg gatal
    masa letak minyak tu garu2 kt sluruh kepala tp jgn gne kuku, gune perut jari ..
    hope this will work to u :)

    ReplyDelete
  2. wah, terima kasih ^_^
    Saya akan cuba =D

    ReplyDelete

Pecah kaca, pecah gelas,
sudah baca? Harap komen

Powered by Blogger.